Alle her hos Schindler forpligter sig til at handle i overensstemmelse med de højeste etiske standarder for professionel og personlig adfærd i vores interaktion med kunder, kolleger, forretningspartnere, konkurrenter, myndigheder og de samfund, hvor vi opererer.
Hos Schindler er vores mål at være den mest respekterede virksomhed i vores branche på verdensplan. Vi vinder ved at tilbyde bedre produkter og unikke tjenester, ved at opbygge varige kunderelationer og ved at lede og innovere med en uophørlig lidenskab for fremskridt og forbedring. Vores mission er at skabe værdi på lang sigt.
Hvad vi ikke vil gøre, og hvad vi aldrig vil tillade nogen, der arbejder for Schindler, at gøre, er at forsøge at vinde ved at snyde. Vores virksomhed har ikke plads til korruption eller hemmeligt samarbejde, til at tilbyde eller tage imod bestikkelse eller deltage i nogen form for løgnagtig praksis. Og det står lige så lidt til forhandling som vores engagement for sikkerhed. Hos Schindler er vi et team med fælles værdier og en adfærdskodeks. Vi vinder sammen ved at være de bedste.
Chairman Silvio Napoli
Vores Compliance-netværk er integreret i forretningsstrukturen:
Koncernens Compliance-ansvarlige sidder i Schweiz. Der er en fuldtidsansat, regional Compliance-ansvarlig i alle vores regioner: Nord- og Sydamerika, Kina, Asien og Stillehavsområdet, Europa, Afrika, Mellemøsten og Indien.
Områdeansvarlige for Compliance understøtter virksomhedens Compliance ved at koordinere Compliance-processer i flere lande: Latinamerika, Sydøstasien, Japan og Korea, Mellemøsten og Nordafrika, Australien og New Zealand.
I hver Schindler-enhed over hele verden fungerer en Schindler-chef i de juridiske, finans- og HR-afdelingerne eller i intern revision som lokal Compliance-ansvarlig. Det er dem, der først tages kontakt til, og de koordinerer Compliance-aktiviteter lokalt og er den "afgørende compliance-stemme" på deres marked.
Jardine Schindler er et Joint Venture i Sydøstasien: Her fungerer en lokal juridisk rådgiver som regional Compliance-ansvarlig for de 12 lande i regionen.
Mere end 120 medarbejdere beskæftiger sig med Compliance på verdensplan
Hos Schindler inddrages medarbejderne i Compliance på alle niveauer.
I midten af 90'erne lancerede vi et verdensomspændende Compliance-program. For at undgå og styre compliance-risici følges en systematisk tilgang i overensstemmelse med vores koncept bestående af tre E'er.
I Compliance-programmets uddannelsesfase implementeres aktiviteter og processer, der er designet til at undgå compliance-overtrædelser, før de opstår.
I Compliance-programmets undersøgelsesfase implementeres processer til at opdage antydninger af mulige overtrædelser ("Røde Flag").
I Compliance-programmets håndhævelsesfase undersøges mistanker om overtrædelser, der indledes korrigerende handlinger, og de skyldige medarbejdere pålægges sanktioner.
Vores Schindler medarbejdere forventes at oprethole den højeste standard af proefessionel og personlig adfærd i deres relation med kunder, kollegaer, ...
Disse retningslinjer er en integreret del af Adfærdskodekset (Code of Conduct) og skal hjælpe dig med at forstå, hvad kodekset betyder i dit daglige arbejde.